RECORREGUTS I PERFILS

Circuit Mosquits
Distància: 7km                  Desnivell: 115m +
Recorregut per a iniciar-se a la BTT, amb un parell de pujades , tot per pista i algun tram d’asfalt.
Circuit Esquirols
Distància: 18km                Desnivell: 408m +
recorregut mosquits + 11km per pista. Un avituallament. Per a un nivell baix-mitjà.
Circuit Senglars
Distància: 34km                 Desnivell: 700m +
Recorregut  mosquits + 27km per pista i trialeres (2km). Tres avituallaments. Per a un nivell mitjà-alt.
Circuit Cérvols
Distància: 48km                  Desnivell: 1125m +
Recorregut mosquits + 41km per pista i trialeres tècniques, ciclables i netejades. Quatre avituallaments. Per a un nivell de dificultat alta.

Avituallaments durant el recorregut

- La Vileta (km 11 circuits curt, mitjà i llarg) líquid i sòlid
- Coll de Rebolleta (Cervià) (km 16 circuits mitjà i llarg) líquid i sòlid
- La Cabana del Mateu Nogués (km 28 circuit llarg) líquid i sòlid
- Pla de la Torre (Km 36 i 39 circuits mitjà i llarg) líquid i sòlid

Separació de circuits

Tots el circuits surten junts. Al km 6,5 el circuit mini, Mosquits de 7km, es desvia cap a la dreta direcció al poble, la resta de circuits continuen recte passant per l'arc situat davant el Celler Mas Blanch i Jové (Premi Especial). Al quilòmetre 11, en el primer avituallament es separen els circuits, el curt, Esquirols, de 18km (va cap a l’esquerra), els circuits mitjà, Senglars, i llarg, Cérvols, van cap a la dreta, en el segon avituallament quilòmetre 16 es separen els circuits mitjà, Senglars, (cap a l’esquerra) i el circuit Cérvols (cap a la dreta). En el quilòmetre 28 del circuit llarg, Cérvols, hi haurà el tercer avituallament. En el quilòmetre 26 del circuit mitjà, Senglars i en el 39 del circuit llatg, Cérvols, el tercer i quart avituallament respectivament.
Els tres circuits es retroben per a completar el tram final, abans de l'arribada a la Pobla de Cérvoles.

Descripció de l’itinerari

La Cérvoles On Bike 2013 té la sortida i l’arribada a la població de la Pobla de Cérvoles a 663m d’alçada, té com a punt més alt del recorregut el paratge del Mas Blanc 800m d’alçada al peu de la Serra la Llena la qual separa les províncies de Lleida amb Tarragona. El paisatge combina els camps de boscos de pinedes i alzineres amb les plantacions sobretot de vinya, d’oliveres i ametllers.
Durant el recorregut es passa per balmes naturals de pedra, espectaculars, aprofitades com a cabanes per a la pagesia. També per ruïnes històriques desconegudes per la majoria de la població, que transmeten un encant per a la solitud i la melancolia.
Hem recuperat antics corriols que ens descobreixen la màgia del paisatge singular de la zona, la combinació de tons terrossos i secs amb els verds de les pinedes, convertint en un mirador de valls i muntanyes verges que uneixen amb harmonia tots els sentits.